20.08.2017 
şehir rehberi
 
kültür-sanat
Anneler Günü
Babalar Günü
Ramazan Özel
Yilbasi Özel
Sevgililer Günü
Konserler
Etkinlikler
Tiyatrolar
Opera&Bale
Sergiler
Kurslar
yeme-içme
Gözde Mekanlar
Kahvaltı-Brunch
Balık Mekanları
Gece Rehberi
Restoran Arama
Cafe-Bar Arama
Yemek Tarifleri
gezi
Boğaz Tekne Turları
Yakın İstanbul
Semtler
Eski İstanbul
Konaklama
hobi&spor
Spor
Yüzme Havuzları
Yaz Okulları
röportaj
Pinhani
Enis Karslıoğlu
Murat Makar
Yüksek Sadakat
Ayşenur Yazıcı
Hüseyin Köroğlu
Tuncay Takmaz
Dervis Zaim
Ömer Albayrak
Çelik Gülersoy
Mehmet Ali
Bulutsuzluk Özlemi
Ceyhun Yılmaz
Yusuf Ahmet Kulca
Başaran Ulusoy
Mario Levi
Sunay Akın
Tüm liste...
alışveriş
Alışveriş Merkezleri
 Azamat Kuliev

Azamat Kuliev’in Gerçekler-Fikirler-Rüyalar isimli sergisi 15 Mart’ta Galeri Eksen’de açılıyor.

Bubi Hayon’un Azamat Kulliev sergisi üzerine yazısı;

Azamat Kuliev 'in çalışmalarını ilk defa Baraz Galerisi'nde görüp, sanatçısının kim olduğunu sormuştum. Yahşi Baraz, onun Repin St. Petersburg Resim, Heykel ve Mimarlık Devlet Sanat Akademisi’nin Resim Bölümünde, eğitim almış, Rus Ekolün'den bir sanatçı olduğunu söyleyince, işlerindeki batılı bir barok sanatçısı gibi özelliklerin, örneğin ; desenlerden boyama tarzına kadar kazanılmış ustalığın, almış olduğu bu sağlam eğitimden kaynaklandığını anladım. Yine de beni, bu sağlam alt yapıdan çok, Azamat'ın işlerinde oluşturduğu kendine has bir atmosferin çektiğini de belirtmem lazım. Daha sonraki şimdi hatırlayamadığım bir tarihte, Azamat Kuliev ile yine aynı mekanda, Baraz Galerisi'nde, tanıştım. Kısa süre içinde onun dost canlısı olmanın dışında, kendi sanat anlayışına ters düşen - düşebilecek sanat yaklaşımlarına, özellikle günümüz sanatına gösterdiği yakınlık, dikkatimi çekti. Azamat Kuliev’ in işlerini 3 başlık altında ele almak istiyorum.

1-Çağdaş Realist Figürler :

Azamat Kuliev in çağdaş realist bir anlayışla, betimlediği figüratif çalışmaları, genelde yalın bir bekleyişi imleyen, çıplak kadın figürleri den oluşur. Bir bekleyişi, gönüllü bir teslimiyeti (öznesi bilinmeyen veya olmayan bir üçüncü kişiye teslimiyeti ) hissettirir bu çıplak figürler. Bu figürler çıplak olmalarına karşın genelde cinsel çağrışımlar yapmaz. Cinsellikten çok, masumluğa, mistik bir arınmışlığa gönderme yaparlar .Kimi zamanda, bu düşüncenin tam tersini, yani erkekleri baştan çıkartabilecek, masum-bakirelere, LOLİTALARA dönüşürler . Bu onların tercihimidir yoksa masumluklarının, yani bekaretlerinin doğal bir sonucumudur, bilinmez. Sunucudan çok alıcıya aittir bu okuma.

2-Aleogorik İşler :

Aynı yaklaşımı, yani bekleyişi ALEOGORİK diye tanımlayabileceğimiz çalışmalarında, görürüz. Azamat kurguladığı bir atmosfer içinde, figür ve portrelerle kendi dünyasını daha açıkça anlatıp, gösterdiği işlerdir bunlar. Yaptığı tüm çalışmalar, portereler de dahil kendi dünyasını çizmek için bir bahanedir aslında. Kendi kişiliğini farklı bedenlerde bir layt motif gibi kullanıp durur. Betimlediği bu kişiler, gök yüzüne, bir beklentiye bakan veya, sağa sola işaret eden, kimi zamanda ellerini birleştirerek yogadaki anlamıyla birliğin ve teslimiyetin ve karşındakini selamlayarak alıcılığa hazır olduğunu gösteren NAMASTRE duruşunda, çıplak kadın ve erkek figürlerinden oluşur. Bu işler, dini çağrışımlara açık olduğu kadar , insanın çıkışsızlığını, zorunlu teslimiyetini, ve var oluşun korkunçluğunu da, sorgular . Bu çalışmalar onun içinden geldiği kültür yapısının ve kişisel öğrenimlerinin birer yansıması olmakla birlikte, bireyi temelden ele aldığı için evrenseldir .

3- Hiperrealist Çalışmalar :

Halil Altındere'nin projesi için yapmış olduğu Vasif Kortun - René Block - Sarkis in hiperrealist portreleri Azamat'ın şaşırtıcı bir şekilde kimliğini göstermediği - kullanmadığı çalışmalardır... Bu üç portrede de Azamat gerçeği - gerçeklerinden bile gerçek, çizerek hem kendini hem de bu kişilerin kimliklerini – kişiliklerini de yapıtın dışında bırakabilmiştir . Azamat bu portrelerde kimliklerin kişiliklerini değil,bu kişilerin fotoğrafla çekilmiş gerçekliği resmetmektedir. Bu nokta önemli, bu işler herhangi bir koltuk değneği olmadan yapıtın kendi kendini gösterebileceğine önemli bir kanıttır. Sanat yapıtının binlerce sene okunabilen bir mektup gibi algılanmasının dışında da, sadece kendini gösterilen bir şey olarak da algılanabilmesini göstermesi açısından önemlidir. Azamat bu işlerde sanatı kendi özgün duygu ve düşüncelerinden arındırıp, anlık çekilmiş bir fotoğraf karesi gibi basit algılanabilen bir noktaya getirerek, bu portreleri hem kendi, hem de kimliklerin kendi kazanımları ile kazandıkları tüm değerlerden arındırarak çizebilmiştir. Kısaca özetlemem gerekirse Azamat bu işlerle dedikodu yapmamıştır.

Azamat Kuliev ‘in Gerçekler-Fikirler-Rüyalar isimli sergisi 31 Mart ‘a kadar Galeri Eksen’de görülebilir

Adres: Maçka Caddesi No:29 Nişantaşı – İstanbul
www.galerieksen.com – T:0212 219 08 50

Tarih : 15-31 Mart 2017

     Diğer  Sergiler 

Kapalıçarşı Ustalarının İzinde
Gümüşten Suretler
Neşeli Günler
Yeni Ufuklar
Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu
Elçiler ve Ressamlar
Kahve Molası
Osman Hamdi Bey
Pera Eğitim Atölye Sergisi
Çocukluğumdaki Yaz
Didem Erk
Contemporary İstanbul


Kelime:
 
Sergiler
Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu
Contemporary İstanbul
Çocukluğumdaki Yaz
Didem Erk
Elçiler ve Ressamlar
Gümüşten Suretler
Kahve Molası
Kapalıçarşı Ustalarının İzinde
Neşeli Günler
Osman Hamdi Bey
Pera Eğitim Atölye Sergisi
Yeni Ufuklar
 
Ağustos 2017
 
Pzr
Pts
Sal
Çrs
Prs
Cum
Cts
 
 
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
  
       
Tarihi seç, etkinliği gör!..