22.07.2017 
şehir rehberi
 
kültür-sanat
Anneler Günü
Babalar Günü
Ramazan Özel
Yilbasi Özel
Sevgililer Günü
Konserler
Etkinlikler
Tiyatrolar
Opera&Bale
Sergiler
Kurslar
yeme-içme
Gözde Mekanlar
Kahvaltı-Brunch
Balık Mekanları
Gece Rehberi
Restoran Arama
Cafe-Bar Arama
Yemek Tarifleri
gezi
Boğaz Tekne Turları
Yakın İstanbul
Semtler
Eski İstanbul
Konaklama
hobi&spor
Spor
Yüzme Havuzları
Yaz Okulları
röportaj
Pinhani
Enis Karslıoğlu
Murat Makar
Yüksek Sadakat
Ayşenur Yazıcı
Hüseyin Köroğlu
Tuncay Takmaz
Dervis Zaim
Ömer Albayrak
Çelik Gülersoy
Mehmet Ali
Bulutsuzluk Özlemi
Ceyhun Yılmaz
Yusuf Ahmet Kulca
Başaran Ulusoy
Mario Levi
Sunay Akın
Tüm liste...
alışveriş
Alışveriş Merkezleri
 Gümüşten Suretler

“GÜMÜŞTEN SURETLER, ÖMER M. KOÇ KOLEKSİYONUNDAN ERKEN DÖNEM FOTOĞRAFLAR 1843-1860” SERGİSİ KAPILARINI AÇTI

FOTOĞRAF SANATININ 170 YILLIK İLK ÖRNEKLERİ SADBERK HANIM MÜZESİ’NDE GÜN YÜZÜNE ÇIKIYOR

Vehbi Koç Vakfı Sadberk Hanım Müzesi, geçmişe ışık tutan bir önemli sergiye daha ev sahipliği yapıyor. Fotoğrafın 1839 yılındaki icadının ardından, dünyanın önde gelen fotoğraf sanatçıları tarafından Osmanlı coğrafyası ile dönemin Doğu Akdeniz metropollerinde çekilmiş ve fotoğraf sanatının ilk örnekleri olarak gösterilen nadide eserler “Gümüşten Suretler, Ömer M. Koç Koleksiyonundan Erken Dönem Fotoğraflar 1843-1860” sergisinde ziyaretçilerle buluşuyor. Minyatür tarzda yapılmış 8 adet portre, 46 adet fotoğraf ve 11 adet albüm yanında fotoğraf tarihi ile ilgili 19. yüzyıla ait kitaplar, teknik malzemeler ve Rahmi M. Koç Müzesi koleksiyonuna ait 2 adet fotoğraf makinası da sergide ziyaretçilerin beğenisine sunuluyor. Fotoğraf tarihinin en önemli evresi olarak kabul edilen 1843-1860 dönemine ait eserlerin ilk kez bir arada gösterildiği sergi 10 Ekim 2017 tarihine kadar ziyaret edilebilecek.

14 Ekim 1980 tarihinde Türkiye’nin ilk özel müzesi olarak ziyarete açılan Vehbi Koç Vakfı Sadberk Hanım Müzesi, fotoğraf sanatının ilk örneklerini gün yüzüne çıkarıyor. Küratörlüğünü Bahattin Öztuncay’ın yaptığı “Gümüşten Suretler, Ömer M. Koç Koleksiyonundan Erken Dönem Fotoğraflar 1843-1860” sergisi 25 Mayıs itibarıyla kapılarını açtı.

Fotoğrafın 1839 yılındaki icadının ardından, fotoğraf sanatının ‘taş devri’ olarak nitelendirilen 1843-1860 yılları arasında, bu sanatın cazibe merkezi olarak kabul edilen Osmanlı coğrafyası ve Doğu Akdeniz metropollerinde seyahat fotoğrafçılığının önde gelen isimlerinden Girault de Prangey, Maxime Du Camp, Francis Frith, Roger Fenton ve yerleşik düzende faaliyet gösteren Carlo Naya, James Robertson ve Ernest de Caranza tarafından çekilmiş 46 adet fotoğraf ve 11 adet albüm sergide ziyaretçilerin beğenisine sunuluyor.

İstanbul’un yanı sıra, Atina’dan İskenderiye’ye, Kahire’den Luksor Harabeleri’ne, Kudüs’ten Şam’a kadar, bu yörelerdeki mimari yapıları, arkeolojik eserleri ve günlük yaşamı belgeleyen çekimler, fotoğraf sanatının geçmişine de ışık tutuyor. Ayrıca minyatür tarzda yapılmış 8 adet portre ile fotoğraf tarihiyle ilgili 19. yüzyıla ait kitaplar, teknik malzemeler ve Rahmi M. Koç Müzesi koleksiyonuna ait 2 adet fotoğraf makinası da sergide görülecek eserler arasında yer alıyor.

Fransız sanatçı Girault de Prangey’in çekimiyle Zeus Tapınağı…
Büyük bir buluş olarak kabul edilen ve fotoğraf tekniğinin pratikte kullanılabilen ilk yöntemi olan ‘dagereotip’ tekniğinde elde edilmiş görüntüler serginin ana temasını oluşturuyor. Fransız sanatçı Joseph-Philibert Girault de Prangey’in İstanbul ve Batı Anadolu’daki seyahatlerine ait birbirinden etkileyici dagereotiplerden günümüze ulaşmış çok az sayıdaki örnek sergide önemli bir yer tutuyor. Milas yakınlarındaki Euromos Antik Kenti’nde bulunan Zeus Tapınağı ile Afrodisias’da iki katlı bir ahşap konağın gümüş ve buz mavisi renk tonları arasında gidip gelen kaydı, söz konusu dönemden günümüze kalan en etkileyici örnekler olarak öne çıkıyor.

Aynı şekilde, 19. yüzyılın ortalarında İstanbul’da profesyonel anlamda faaliyet göstermiş en önemli dagereotip stüdyolarından birine sahip, İtalyan asıllı Carlo ve Giovanni Naya kardeşlerin eserleri de serginin dikkat çekenleri arasında yer alıyor. Naya Kardeşler tarafından İstanbul’da çekildiği saptanan ve günümüze kadar kaydedilebilen sadece üç dagereotip portre bulunurken, bu eserlerden ikisi Sadberk Hanım Müzesi’nde sergileniyor. Söz konusu eserlerden biri, Osmanlı resim sanatının büyük ustası Osman Hamdi Bey’i, diğeri ise onun babası, dönemin Mabeyn-i Hümayun Feriki İbrahim Edhem Paşa’yı gösteriyor.

10 Ekim 2017 tarihine kadar ziyaret edilebilecek
Sergide yer alan eserlerin ayrıntılı olarak tanıtıldığı katalog, aynı zamanda serginin küratörlüğünü de üstlenen Bahattin Öztuncay tarafından hazırlandı. “Gümüşten Suretler: Ömer M. Koç Koleksiyonundan Erken Dönem Fotoğraflar: 1843-60” sergisi 10 Ekim 2017 tarihine kadar Çarşamba günleri hariç her gün 10:00 - 17:00 saatleri arasında ziyaretçilerini ağırlayacak.

www.sadberkhanimmuzesi.org.tr
Tel: +90(212) 242 38 13

Tarih : Mayıs-Haziran-Temmuz-Ağustos-Eylül-Ekim 2017

     Diğer  Sergiler 

Feyhaman Duran
Harf İşler
Kapalıçarşı Ustalarının İzinde
Çiftdüşün-Çiftgörü
Erotik Doğa
Gümüşten Suretler
Fahrelnissa Zeid
Görme Biçimleri
Lütfi Akad
Beni Bul
Arslan Sükan
Selim Turan
Furkan Temir
İstanbul’dan İzler
Mural İstanbul Festivali
Neşeli Günler
Art On İstanbul'da Sergi
Şimdiki Gelecek
Selma Kurt
Bedri Karayağmurlar
Yeni Ufuklar
Sosyal Sirk


Kelime:
 
Sergiler
Arslan Sükan
Art On İstanbul'da Sergi
Bedri Karayağmurlar
Beni Bul
Çiftdüşün-Çiftgörü
Erotik Doğa
Fahrelnissa Zeid
Feyhaman Duran
Furkan Temir
Görme Biçimleri
Gümüşten Suretler
Harf İşler
İstanbul’dan İzler
Kapalıçarşı Ustalarının İzinde
Lütfi Akad
Mural İstanbul Festivali
Neşeli Günler
Selim Turan
Selma Kurt
Sosyal Sirk
Şimdiki Gelecek
Yeni Ufuklar
 
Temmuz 2017
 
Pzr
Pts
Sal
Çrs
Prs
Cum
Cts
 
 
 
 
 
 
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
     
Tarihi seç, etkinliği gör!..