8/23/2019 
şehir rehberi
 
kültür-sanat
Anneler Günü
Babalar Günü
Ramazan Özel
Yilbasi Özel
Sevgililer Günü
Konserler
Etkinlikler
Tiyatrolar
Opera&Bale
Sergiler
Kurslar
yeme-içme
Gözde Mekanlar
Kahvaltı-Brunch
Balık Mekanları
Gece Rehberi
Restoran Arama
Cafe-Bar Arama
Yemek Tarifleri
gezi
Boğaz Tekne Turları
Yakın İstanbul
Semtler
Eski İstanbul
Konaklama
hobi&spor
Spor
Yüzme Havuzları
Yaz Okulları
röportaj
Pinhani
Enis Karslıoğlu
Murat Makar
Yüksek Sadakat
Ayşenur Yazıcı
Hüseyin Köroğlu
Tuncay Takmaz
Dervis Zaim
Ömer Albayrak
Çelik Gülersoy
Mehmet Ali
Bulutsuzluk Özlemi
Ceyhun Yılmaz
Yusuf Ahmet Kulca
Başaran Ulusoy
Mario Levi
Sunay Akın
Tüm liste...
alışveriş
Alışveriş Merkezleri
 Aslına Sadık Kalınmıştır

Nancy Atakan · Kader Attia · Handan Börüteçene · Cansu Çakar · Aslı Çavuşoğlu · Mark Dion· Haris Epaminonda· Iman Issa · Laure Prouvost · Pak Sheung Chuen · Dilek Winchester 22 Mayıs -18 Ağustos SALT Beyoğlu, Kat 2İnsanlar ve eylemlerinin aracı olan nesnelerin geçmişi birbirine nasıl bağlanır? İki özel koleksiyondan seçili on beş eseri bir araya getiren Aslına Sadık Kalınmıştır, zamanla değişen bireyler ile şeklinden işlevine dönüşen nesnelerin iç içe geçen "hayat hikâyesi"ne bakıyor. Özel koleksiyondaki eserlerin kamusal mekâna dönüşünün süreçlerine işaret eden sergi, bu ortamda sanat üretimi ve izleyici etkileşiminin ortaya çıkardığı yeni anlamlara göndermede bulunuyor. Aslına Sadık Kalınmıştır’ın merkezinde, sanat pratiklerinde arkeoloji ve tarihten yararlanan Handan Börüteçene ile Mark Dion’un sunumları yer alıyor. Heykel, enstalasyon, fotoğraf ve metinlerinde Türkiye’nin kültür mirasıyla umulmadık bağlantılar kuran Börüteçene’nin sunumu üç işten oluşuyor.

Kendime Gömülü Kaldım (1999-2014) fotoğraf serisi, İstanbul’un bilinen en eski kadın şairi, Byzantionlu Moiro etrafında katmanlı bir hikâye üzerinden, Venedik’e uzanan Bizans mirasını takip ediyor. Sanatçının bir yıl boyunca neredeyse her hafta ziyaret ettiği Aya İrini’yle diyalogları1989 tarihli Bütün Denizler İçinheykel serisinde ifade bulurken Armenak Ustanın Marangoz Tezgâhı(2000) yılların emek ve birikimini büyüteçlerle görünür kılıyor. Dion’un 2011’de SALT Galata’nın açılış sergilerinden Geçmişe Hücum: Osmanlı İmparatorluğu’nda Arkeolojinin Öyküsü, 1753-1914için hazırladığı Dig Culture [Kazı Kültürü] enstalasyonuysa, arkeoloji kazılarını çağrıştıran bir dizi buluntu nesneden meydana geliyor.SALT Beyoğlu’ndaki sunuma, sanatçının iş özelinde çizdiği eskiz ile ilk kurulumunfotoğraflarıeşlik ediyor. Sokaktan topladığıahşap parçalarla çalışan Nancy Atakan, rastgele göz imgeleri eklediği gündelik nesneleri manevi birer koruyucu hâline getiriyor(2012). Dilek Winchester’ın enstalasyonu (2014), hattat Emin Barın’ın 1973’te yeni açılan Boğaz Köprüsü için taşa oyduğu "Maşallah" yazısından yola çıkıyor; hat sanatında Latin harflerine geçişe ve köprünün yakın geçmişinden bir değişime dikkati çekiyor. Simgesel nitelikteki Galata Kulesi ve Ayasofya ile Kudüs Tapınağı’nın izini süren Cansu Çakar, yapılardaki tahribatlar ve onarımların tortularını minyatürü andıran resimlerle tasvir ediyor(2016-2018).

Aslı Çavuşoğlu, 2011 tarihli Ayastefanos’taki Rus Abidesinin Yıkılışı adlı siyah beyaz fotoğraf serisinde, 93 Harbi sonunda Yeşilköy’e dikilen abidenin 1914’te yıkılışını belgelemesiyle Türk sinemasının başlangıcı sayılan filme odaklanıyor. Sanatçı, abide ile enkazını gösteren iki kare arasındaki boşlukları doldurarak bugüne kadar kimsenin görmediği filme dair yeni bir anlatı inşa ediyor. Iman Issa, doğup büyüdüğü Kahire’de "halkın utanç kaynağı hâline gelmiş bir abide"ye sıra dışı bir alternatif geliştirirken (2010) Cezayir asıllı Kader Attia fotoğraf kolajlarıyla (2014) şehrin dönüşümünü bireylerin özgürleşmesiyle ilişkilendiriyor; Kıbrıs asıllı Haris Epaminonda’ysa buluntu materyallerle ürettiği enstalasyonunda (2009) ülkesini hayalî bir karakter olarak konumluyor. Geçmiş yerine boşluğa bakan sanatçılar Pak Sheung Chuen ve Laure Prouvost, 2009 ve 2014 tarihli işlerinde yokluk fikrine form kazandırıp görsel sanatlarda "boşluk korkusu" olarak bilinen horror vacuikavramına meydan okuyor.

SALT’tan Amira Akbıyıkoğlu tarafından hazırlanan Aslına Sadık Kalınmıştır sergisinde sunulan eserler, Tansa Mermerci Ekşioğlu Koleksiyonu ve Ayşe Umur Koleksiyonu’ndanseçilmiştir. Akbıyıkoğluile sanatçı Handan Börüteçene’nin13 Haziran Perşembe saat 19.00’da SALT Beyoğlu’ndaki Açık Sinema’da yapacağı söyleşiylebaşlayacak sergi programlarınındetayları, saltonline.org ve SALT Online sosyal medya hesaplarında duyurulacaktır.

Yer:SALT Beyoğlu
Kat 2
İSTİKLAL CADDESİ 136
BEYOĞLU 34430 İSTANBUL TÜRKİYE
T: +90 212 377 42 00


Tarih : 22 Mayıs-18 Ağustos 2019

     Diğer  Sergiler 

Hoş Geldin Gazi
Ara Güler’in İzinde İstanbul
Nâzım Hikmet’in Ellerinin İzinde
Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri
Elçiler ve Ressamlar
Kahve Molası
Nuri Bilge Ceylan Baksı’da
Osman Hamdi Bey
Osman Hamdi Bey
Piramid Sanat'ta Grup Sergisi
Uygun Adım Marş!
Aphrodisias Bomontiada'da
Göç
Yazıda Ahenk ve Renk
Fransız Kültür Merkezi'nde Sergi
Lalehan Uysal
Dostun Çekmecesinden
Güneşin İçine Bak
Mare Nostrum
Polat Canpolat
Sagalassos İçin
Taşın Perileri
Murat Palta
Canan Tolon
Tobias Rehberger
Erdoğan Zümrütoğlu
Yedinci Kıta-İstanbul Bienali


Kelime:
 
Sergiler
Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri
Aphrodisias Bomontiada'da
Ara Güler’in İzinde İstanbul
Canan Tolon
Dostun Çekmecesinden
Elçiler ve Ressamlar
Erdoğan Zümrütoğlu
Fransız Kültür Merkezi'nde Sergi
Göç
Güneşin İçine Bak
Hoş Geldin Gazi
Kahve Molası
Lalehan Uysal
Mare Nostrum
Murat Palta
Nâzım Hikmet’in Ellerinin İzinde
Nuri Bilge Ceylan Baksı’da
Osman Hamdi Bey
Osman Hamdi Bey
Piramid Sanat'ta Grup Sergisi
Polat Canpolat
Sagalassos İçin
Taşın Perileri
Tobias Rehberger
Uygun Adım Marş!
Yazıda Ahenk ve Renk
Yedinci Kıta-İstanbul Bienali
 
Ağustos 2019
 
Pzr
Pts
Sal
Çrs
Prs
Cum
Cts
 
 
 
 
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
       
Tarihi seç, etkinliği gör!..